Działania SEO dla sklepu to absolutna podstawa we współczesnym świecie handlu i usług opanowanym całkowicie przez e-commerce. Charakteryzują się one bardzo wysoką wydajnością, znakomitymi rezultatami w stosunkowo krótkim czasie oraz dość niską ceną, dzięki czemu stanowią najpopularniejszy wybór działań marketingowych w sieci. Pozycjonowanie polega przede wszystkim na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, która dla większości internautów z całego świata jest najważniejszą witryną odwiedzaną codziennie. To na niej można znaleźć praktycznie każdy ogólnodostępny sklep, portfolio, katalog, portal czy bloga dlatego warto się znaleźć na niej absolutnie jak najwyżej.
Dlaczego e-commerce rośnie z roku na rok?
Pozycjonowanie to szereg wieloetapowych, trudnych i skomplikowanych działań, dzięki którym dana witryna może pojawić się na samej górze wyników wyszukiwania Google. A jest o co walczyć. To właśnie wyszukiwarka Google jest najpopularniejszym sposobem przeszukiwania sieci, gdyż w jej zasobach można znaleźć kilkaset milionów precyzyjnie zindeksowanych witryn z setek różnych branż. Internauci są bardzo wygodni, dlatego zazwyczaj nie zaglądają dalej niż trzecią podstronę listingu SERP (Search Engine Results Page – strona wyników wyszukiwania). Oznacza to, że jeśli Twoja witryna jest na bardzo dalekich stronach listingu, to zazwyczaj nie generuje żadnego ruchu. Warto to zmienić i znaleźć się jak najwyżej, wykorzystując w tym celu działania SEO dla sklepu.
SEO dla sklepu – pozycjonowanie w pigułce
Działania SEO dla sklepu rozpoczynają się od przeprowadzenia audytu SEO, dzięki któremu można zapoznać się ze stanem danej witryny WWW oraz zakresem działań wymaganych do przeprowadzenia. To etap kluczowy – dzięki niemu klient może poznać ostateczną cenę działań, a firma SEO zakres prac do wykonania i dane, dzięki którym może rozpocząć dalsze planowanie strategii. W kolejnym etapie – on-site – pozycjonerzy oraz programiści, modyfikują kod źródłowy w taki sposób, aby spełnić podstawowe wytyczne algorytmu Google. To właśnie on oblicza pozycję każdej strony w sieci i wyznacza jej ranking. W ostatnim etapie – off-site – chodzi już o zbudowanie jak największej bazy linków zwrotnych, prowadzących do Twojej witryny WWW.
Co się liczy najbardziej w działaniach SEO dla sklepu internetowego?
W działaniach SEO dla sklepu liczą się nawet najmniejsze detale, które mają wpływ na ich efektywność i bezpieczeństwo. Algorytm Google bardzo rygorystycznie ocenia wszelkie naruszenia pozycjonerów, takie jak korzystanie z farmy linków. Część przewinień może prowadzić do obniżenia pozycji danej witryny w rankingu, a część do jej całkowitego usunięcia z listingu, co już generuje ogromne koszty.
SEO dla sklepu stacjonarnego – pozycjonowanie lokalne w skrócie
Pozycjonowanie SEO dla sklepu stacjonarnego dość znacząco różni się od standardowych działań przede wszystkim tym, że obejmuje sklepy lub punkty usługowe działające wyłącznie stacjonarnie. Należy przede wszystkim założyć wizytówki np. w Google Moja Firma, a także uzupełnić wszystkie opcjonalne informacje, takie jak godziny otwarcia czy dni wolne od pracy, a także udostępnić minimum kilka zdjęć z danego punktu. Dzięki temu do Twojego sklepu lub punktu handlowego przyjdzie znacznie więcej osób, które poszukiwały go w sieci.