Opinie SEOSEM24 na temat współpracy z firmami SEO

Pozycjonowanie SEO w dzisiejszym funkcjonowaniu w sieci jest w zasadzie koniecznością. O ile nie chcesz utonąć w głębinach Internetu ze swoją ofertą lub przekazem. O tym, jak istotna i potrzebna jest to usługa niech świadczy niespotykany dotąd rozrost oferty na rynku SEO w Polsce. Nowe agencje powstają każdego roku i swoje usługi kierują głównie do przedsiębiorców, organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych. Nadal jednak nie każdy z nich do końca wie, co może mu zaoferować agencja SEO, z czym się to je i jak wygląda współpraca z taką firmą. Postanowiliśmy zebrać dla Ciebie wiedzę o tym w jednym miejscu, a o szczegóły dopytaliśmy ludzi z SEOSEM24 z Krakowa.

Dlaczego należy zadbać o pozycjonowanie SEO?

Pozycjonowanie SEO to szereg technik, które mają na celu podnieść pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Im jest ona wyższa, tym większa jest szansa, że potencjalny odbiorca zainteresuje się właśnie nią. Jeśli zastosujesz SEO, po prostu sprawisz, że ruch na Twojej stronie się zwiększy. Dotrzesz ze swoją ofertą lub przekazem do szerszej grupy odbiorców, którzy finalnie mogą stać się Twoimi klientami. Pozycjonowanie SEO sprawia, że Twoja witryna jest lepiej traktowana przez Google – algorytmy serwisu zaczynają postrzegać ją jako wiarygodną i polecają ją dalej. Zwiększa się tym samym tzw. widoczność w sieci. Co to powoduje realnie dla Ciebie?

  • masz więcej odwiedzających na stronie,
  • zwiększają się Twoje zasięgi w sieci,
  • zyskujesz więcej klientów – wzrasta zainteresowanie Twoją ofertą,
  • Twoja strona znacznie elastyczniej dopasowuje się do zmieniających się trendów i algorytmów Google,
  • strona ładuje się szybciej, działa sprawniej, jest znacznie lepiej wykonana,
  • strona jest wypełniona wartościową treścią, która jest interesująca dla klientów oraz napisana w sposób, na który podatne są roboty Google,
  • strona jest nie tylko lepiej widoczna, ale po prostu atrakcyjniejsza dla klienta.

A to wszystko przekłada się na zysk. Oczywiście różnie pojmowany – finansowy, ideowy, organizacyjny. Dobrze wypozycjonowania strona pod kątem SEO to także znacznie atrakcyjniejsze miejsce dla reklamodawców czy innych kontrahentów.

Jakie działania SEO są najskuteczniejsze?

Techniki SEO są dość liczne, a to, jakie są stosowane, zależy od sytuacji danej strony. Tego, w jakim stopniu jest ona obecnie widoczna, o jakiej jest tematyce lub w jakiej branży działasz. Do najważniejszych i tym samym najczęściej stosowanych technik należą:

  • frazy kluczowe – to podstawa przy pozycjonowaniu.  Chodzi o dobieranie takich słów, zbitek lub nawet całych zdań, które potencjalnie mogą wpisywać Twoi klienci/odbiorcy. A następnie umieszczanie ich w Twoich tekstach, tytułach podstron itd. W ten sposób Google znacznie szybciej wyłapie Twoją stronę i umieści ją wyżej w wynikach wyszukiwania. Frazy powinny być możliwie unikalne, kojarzące się z Twoją działalnością i jednocześnie nie powinny być nadużywane,
  • uporządkowana struktura strony – bardzo istotne w pozycjonowaniu jest doprowadzenie strony do porządnego i atrakcyjnego stanu. Zarówno pod kątem technicznym, wizualnym i organizacyjnym. Na takiej stronie internauci chętniej przebywają, klikają i spędzają na niej czas – to daje sygnał Google, aby traktować Twoją stronę poważniej,
  • linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne – istotne jest też to, skąd prowadzą linki do Twojej strony i do jakich ona z kolei odsyła. Jeśli na Twoją stronę prowadzą linki z mocnych i wiarygodnych stron (z punktu widzenia Google), tym lepiej. Podobnie jak warto stosować na swojej stronie odnośniki do wartościowych dla klientów treści – analiz, badań, felietonów, galerii,
  • zadbanie o kod strony – atrakcyjna dla użytkowników jest przede wszystkim strona, która sprawnie działa. Zarówno jej struktura organizacyjna jest logiczna i interfejs intuicyjny, jak i to, że treści szybko się ładują. To szczególnie ważne w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie liczą się cenne kilobajty, a ekran jest mniejszy. Zbyt długie czasy ładowania lub niewygodna obsługa zniechęcają użytkowników, a to dla Google sygnał, że coś z Twoją stroną jest nie tak. Zadbanie o ten aspekt podnosi widoczność,
  • wypełnienie strony odpowiednią treścią – chodzi o napisanie w kompetentny i z zachowaniem zasad SEO (np. fraz kluczowych) ciekawych artykułów, opisów przedmiotów, kategorii produktów czy tekstu oferty. Widoczność w sieci podnosi też obecność branżowego bloga albo branżowych doniesień. Treści muszą być unikalne, a cytaty stosowane z rozwagą – Google pamięta, która strona opublikowała dany tekst wcześniej i to właśnie jej daje pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania.

Przy wdrażaniu pozycjonowania SEO niemal zawsze stosuje się odpowiednie narzędzia audytorskie, analityczne i związane z webmasteringiem. Dają one wiedzę o trendach, zainteresowaniach klientów i pokazują skuteczność zastosowanych działań. A które działania SEO są najlepsze? Odpowiedź jest prosta – te, które zadziałają w danej sytuacji. Każda strona jest inna, ma inny stopień widoczność lub inne frazy, które należy stosować.

Pozycjonowanie SEO to proces – nie wszystko dasz radę zrobić samodzielnie

Musisz wiedzieć, że pozycjonowanie SEO to zadanie dla długodystansowców. Jest to proces, gdyż roboty Google, zanim uznają stronę za wiarygodną i tym samym umieszczą ją na szczycie wyników wyszukiwania, obserwują ją i oceniają z perspektywy czasu. Samo zastosowanie wszystkich potrzebnych technik to już kwestia kilku dni czy tygodni. Opracowanie wstępnego audytu, przygotowanie planu działań, napisanie nowych treści oraz zmiany w kodzie strony – nie robi się tego w ciągu jednego dnia. Efekty, w postaci lepszej widoczności, przychodzą również z opóźnieniem – po kilku tygodniach czy nawet miesiącach. Co więcej – efekt ten należy już stale podtrzymywać. Jednorazowe spozycjonowanie SEO Twojej strony da efekt tylko na krótką metę. Zmieniają się tendencje, Google stale aktualizuje swoje algorytmy, klienci mają inne przyzwyczajenia lub zainteresowania. A Twoja konkurencja nie śpi.

Pozycjonowanie SEO najlepiej jest zlecić dobrej agencji

Pozycjonowanie SEO wymaga więc zajmowania się Twoją stroną na bieżąco. Sprawdzanie aktualnych fraz kluczowych, aktualizowanie artykułów itp. Teoretycznie pewne działania mógłbyś wykonać sam – sprawdzić, jakie dobrać frazy w Google Trends czy Semstorm. Mógłbyś też samodzielnie napisać artykuły blogowe czy opisy produktów, zakładając nawet, że wiesz, jak to skutecznie zrobić, z punktu widzenia SEO. To jednak wymaga zaangażowania części mocy przerobowych – ciągle sprawdzać stan widoczności w sieci, aktualizować wizytówki GMF, bawić się w kodzie strony. Masz na to wszystko czas?

Agencja SEO ma zespół, wiedzę, narzędzia i doświadczenie – zrobi to po prostu lepiej

W czasie, gdy musiałbyś samodzielnie zajmować się takimi rzeczami, możesz skupić się na swojej ofercie, opracowywaniu nowych i lepszych usług, obsługiwać klientów i liczyć kasę. Także tą, którą zarobisz dzięki temu, że Twoja oferta będzie lepiej widoczna w sieci. To trochę tak, jakbyś powierzał naprawę swojego firmowego samochodu profesjonalnemu serwisowi, zamiast samemu w nim dłubać. W przypadku pozycjonowania SEO wiele rzeczy wymaga doświadczenia, intuicji i pewnych umiejętności praktycznych. Zwykłe dane z narzędzi analitycznych nie zawsze wystarczają. W dobrej agencji SEO wiedzą jak dobierać słowa, w jakiej kolejności stosować pewne działania i do jakich grup docelowych najlepiej się zwracać. Masz prawo się na tym nie znać i zostawić to specjalistom, zyskując czas i komfort.

Jakie usługi może zaoferować agencja SEO?

Dobra agencja SEO zrzesza zespół różnych specjalistów, których połączone wysiłki są w stanie w kompleksowy sposób zadbać o Twoją stronę. Z pewnością potrzebni są SEO-wcy, webmasterzy, copywriterzy, specjaliści od UI czy szkoleniowcy. Współpraca z agencją SEO może nie tylko załatwić Ci dobre wyniki w Google, ale także dostarczyć innych wysoce korzystnych usług dla Twojej firmy. Co możesz zamówić w agencji SEO?

Audyt SEO

Od tego powinna zaczynać się zawsze praca z klientem. Audyt SEO wykonuje się przy pomocy narzędzi analitycznych i ma on na celu wykazać mocne i słabe strony danej witryny. Dzięki temu możesz się dowiedzieć, co należy poprawić, by Twoja strona zyskała na widoczności. To punkt wyjścia do wszystkich działań w zakresie SEO. Audyt może być ogólny, szczegółowy, skupiony tylko na jednym aspekcie. A także możesz zamówić lustrację poczynań konkurencji i tego, jak ona radzi sobie z SEO.

Pozycjonowanie SEO globalne i lokalne

Pozycjonowanie SEO to jedno z głównych zajęć w każdej agencji. Jemu służy i uczestniczy ono w różnych usługach, a cel jest zawsze ten sam – poprawa widoczności strony klienta w sieci. Co ciekawe, pozycjonowanie możesz zamówić pod konkretnego rodzaju odbiorcę, korzystającego z konkretnych urządzeń czy poruszającego się w jakimś określonym wycinku internetu. Dla wielu firm istotną usługą będzie pozycjonowanie lokalne SEO – to znaczy takie, które ma za zadanie podnieść widoczność Twojej strony dla internatów z Twojego regionu.

Tworzenie stron WWW

Możesz agencji zlecić wdrożenie zmian w strukturze strony i jej kodzie albo zamówić jej stworzenie od podstaw. Zatrudnieni specjaliści od webmasteringu i projektanci interfejsu w całości zaplanują i stworzą dla Ciebie działającą sprawnie i spełniającą wszystkie wymogi SEO stronę. Strona jest świeża, atrakcyjna wizualnie, szybko się ładująca i z przemyślanym linkowaniem wewnętrznym. Na Twoje życzenie agencja może też zadbać o hosting i atrakcyjną domenę. Nowa strona to świetny pomysł, jeśli jeszcze jej nie masz i nie wiesz, jak ją stworzyć. A także wtedy, gdy Twoja dotychczasowa strona miała złą przeszłość pod kątem SEO i ciężko byłoby ją wypozycjonować.

Copywriting – czyli tworzenie treści

Stronę należy wypełnić atrakcyjną treścią. Tym w agencji SEO zajmują się redaktorzy i copywriterzy. Napiszą potrzebne stronie teksty na zadane tematy. Potrafią dobierać słowa, stosować umiejętnie frazy kluczowe i docierać do odbiorcy. Teksty mogą mieć różną funkcję i specyfikę – wpisy na firmowego bloga, artykuły branżowe, opisy poszczególnych usług albo produktów.

Analityka internetowa

Zamówić możesz także analizę swojej branży pod kątem SEO. Dowiedzieć się, czego oczekują klienci, w jaki sposób szukają ofert podobnych do Twojej, jaki jest ruch w sieci i jakie formy marketingu internetowego powinieneś zastosować.

Content marketing

Bywa, że trzeba stworzyć artykuły sprzedażowe. To znaczy takie, które zainteresują odbiorcę a przy okazji zwrócą dyskretnie uwagę na Twoją ofertę. Wspomniani copywriterzy napiszą szereg artykułów, które umieszcza się na stronach zewnętrznych. Niekiedy to poważne analizy, innym razem tematy lekkie z zakresu lifestyle. Agencja SEO potrafi dobrać skuteczne tematy i umieścić je na mocnych domenach, które Google potraktuje poważnie. Tym samym lepiej traktując Twoją stronę.

Kampanie reklamowe

Możesz zamówić nie tylko same teksty sprzedażowe, ale też kompletną kampanie reklamowe. Agencja angażuje swoich marketingowców, specjalistów od reklamy, technik sprzedaży, grafików i projektantów. Dostarczy Ci reklam w postaci tekstów, banerów, spotów radiowych czy telewizyjnych. Zadba o ich publikację oraz umiejętne budowanie zainteresowania Twoją ofertą z zachowaniem wszystkich zasad skutecznego marketingu oraz SEO.

Szkolenia i konsultacje

Agencja SEO może też zadbać o świadomość Twoich pracowników pod kątem SEO. Dobra firma tego typu przeprowadza szkolenia dla klientów indywidualnych i przedsiębiorstw. Nauczy Twoich pracowników tego, jak pisać teksty, jak korzystać z narzędzi SEO do analizy, a także podszkoli ich nieco z obsług klienta, psychologii, ekonomii czy zasad marketingu internetowego. Może też prowadzić jednorazowe konsultacje lub być stale do dyspozycji w kwestii doradztwa SEO.

Tego może być znacznie więcej – prowadzenie bloga, sklepu internetowego, pozycjonowanie na Google Maps. Każda agencja SEO jest inna – jedni mają szeroką ofertę, inni specjalizują się tylko w pewnym wycinku działań SEO. Przed wyborem konkretnej firmy, warto sprawdzać ich opinie oraz obserwować to, jak sami zadbali o swoją widoczność w sieci. Dobrym pomysłem jest odwiedzenie wizytówki agencji na mapach Google. Pod tym względem świetnie poradził sobie SEOSEM24 – zwycięzca rankingu branżowego serwisu Rating Captain, uznany jako najlepsza agencja SEO w Polsce.

Jak w praktyce wygląda współpraca z agencją SEO?

Dobra agencja SEO traktuje każdego klienta indywidualnie. Pierwsze spotkanie, które może odbyć się stacjonarnie lub on-line, jest kluczowe dla całej współpracy. Firma zapyta Cię o Twój profil działalności, oferowane produkty lub usługi oraz o Twoją filozofię działania. Zadba też o to, abyś miał podstawową wiedzę techniczną na temat pozycjonowania – choćby po to, abyś rozumiał dostarczane Ci raporty. Wbrew pozorom agencji znacznie lepiej współpracuje się z klientem wyedukowanym niż ignorantem. Zwróć uwagę podczas rozmowy, z jakim zaangażowaniem agencja traktuje Twoją sprawę.

Owocna współpraca z agencją SEO wymaga też trochę od Ciebie

Musisz wiedzieć, że dobra agencja nigdy nie zrobi niczego wbrew Tobie. Nie wdroży zmian na stronie ani nie opublikuje tekstów bez Twojej wyraźnej zgody. Dlatego sukcesywnie będzie prosić Cię o akceptację. Oczywiście masz prawo do własnej wizji, ale usilne blokowanie zmian, nieprawidłowy dobór priorytetów (np. stawianie estetyki strony wyżej niż jej prędkość działania) lub ignorowanie istotnych wskazań SEO nie tylko utrudnia współpracę, ale też hamuje efekty pozycjonowania. Uczciwa agencja powie Ci, że sabotowanie jej działań w pewnym momencie mija się z celem i nie jest w stanie uzyskać oczekiwanego przez Ciebie efektu. Przykładowo – nie odrzucaj od razu całych tekstów, zaznacz jednak fragmenty, które Twoim zdaniem wymagają poprawy. W ten sposób copywriter wie, jakie masz preferencje i będzie potrafił lepiej dopasować teksty do Ciebie. Nie opóźniaj też niepotrzebnie potrzebnych zmian w kodzie lub strukturze strony. To tylko zaszkodzi widoczności. Doświadczenie pokazuje, że w pewnych aspektach warto jednak zaufać agencji.

Współpraca z agencją SEO a cena – od czego ona zależy?

To, ile zapłacisz za usługi agencji SEO, zależy od polityki cenowej danej firmy, ale zawsze wpływ mają czynniki, takie jak zakres usługi i jej rodzaj. Cena może różnić się w zależności od:

  • tematyki lub branży,
  • konkurencyjności i unikalności fraz kluczowych,
  • tego, w jakim stanie jest obecnie Twoja strona pod kątem SEO – jak bardzo jest zadbana lub zaniedbana,
  • historii strony,
  • profili wyników.

Na cenę ogólną ma też wpływ to, co konkretnie zamawiasz – czy tylko audyt SEO, pozycjonowanie (jak długotrwałe?), czy zamawiasz dodatkową treść na stronę albo artykuły pokroju content marketing i w jakiej ilości. Z agencją SEO możesz umówić się na stałe miesięczne zlecenia, B2B czy pojedyncze zamówienia. To, jak elastyczną ofertę cenową ma dana agencja SEO, świadczy o jej profesjonalizmie i zrozumieniu dla potrzeb klienta. Zwróć uwagę na ten aspekt podczas rozmowy o szczegółach.