Pozycjonowanie stron w Internecie jest w ostatnich czasach jednym z najważniejszych komponentów składających się na udany i lukratywny biznes. Coraz więcej firm dba o posiadanie w swoim zespole specjalistów w tej dziedzinie, ponieważ wie, że wymaga tego obecny XXI-wieczny rynek. Wymagania przedsiębiorstw działających w Internecie lub reklamujących tam swoje usługi pozwoliły rozwinąć się zawodowi copywritera, a więc sprawnie władającego językiem autora tekstów, które powstają w celach marketingowych.
Pozycjonowanie stron – co to jest?
Pozycjonowanie stron polega na umieszczeniu odpowiedniej strony internetowej na wysokim miejscu w wyszukiwarce internetowej (jak Google) w momencie, w którym użytkownik wpisze konkretną frazę. Im wyższa pozycja na liście wyników, tym większe prawdopodobieństwo, że szukający kliknie w link i zainteresuje się ofertą przedstawioną na witrynie, ewentualnie zobaczy reklamy, dzięki czemu autor strony uzyska środki od reklamodawców. Aby umieścić stronę internetową wysoko na liście wyników, należy przede wszystkim umieścić na niej teksty wyposażone w nieprzypadkowe frazy – mają to być słowa kluczowe, które są często "guglowane". Teksty pisane przez copywriterów nie mają więc często na celu przekazanie merytorycznej i unikalnej wiedzy – najczęściej chodzi o to, aby w tekście znajdowała się wskazana przez zleceniodawcę fraza, która będzie działała na algorytmy Google.
Dlaczego warto korzystać z narzędzi do oceny widoczności strony www?
Kto może pracować jako copywriter?
Copywriter, czyli osoba tworzy teksty na zlecenie na potrzeby pozycjonowania to zawód dopiero się kształtujący. Powstały już pierwsze kierunki studiów, które kształcą konkretnie pod kątem tego zajęcia. Duże firmy zatrudniają w swoich szeregach doświadczonych specjalistów od marketingów, firmy z mniejszymi obrotami bardzo często korzystają z usług uczniów czy studentów o lekkim piórze, którzy pisząc tego typu teksty dorabiają sobie w wolnym czasie. Copywriterzy mają do dyspozycji specjalne platformy internetowe, na których mogą publikować swoje teksty, a więc zarabiać za ich pośrednictwem. Branża ta cały czas w Polsce się rozwija i według wszelkich prognoz, będzie się tak dziać nadal: Internet zdominował bowiem życie coraz większej ilości Polaków.