Co to jest agencja reklamowa?

Agencje reklamowe są zatrudniane przez firmy różnej wielkości do tworzenia reklam dla różnych platform medialnych. Agencje zazwyczaj zatrudniają zespoły, w skład których wchodzą graficy, copywriterzy, planiści i dyrektorzy artystyczni. Ci członkowie zespołu współpracują, aby zrozumieć markę, wartości i cele firmy oraz tworzyć reklamy dla platform, takich jak druk, internet, telefon komórkowy, radio i telewizja.

Istnieje kilka rodzajów agencji reklamowych, w tym:

Agencje oferujące pełen zakres usług

Planuj, twórz i realizuj reklamy
Zatrudniony przez ekspertów we wszystkich obszarach reklamy i marketingu

Agencje interaktywne

Skoncentruj się na reklamie internetowej i mobilnej
Metody reklamowe często wykorzystują technologię interaktywną

Kreatywne małe firmy

Skoncentruj się na kreatywnych elementach reklam
Mniejsze firmy z ograniczonym zespołem copywriterów i kreatywną kadrą

Agencje kupujące media

Pośredniczy w kupnie i sprzedaży czasu antenowego i powierzchni reklamowej

Co to jest agencja reklamowa oferująca pełen zakres usług?

Agencje reklamowe full service współpracują z klientami w całym procesie reklamowym, od konceptualizacji i opracowywania treści reklamowych, po realizację strategii reklamowych. Alternatywnie, firmy mogą współpracować z agencjami reklamowymi à la carte, jeśli szukają pomocy tylko w jednym lub dwóch etapach procesu reklamowego, takich jak tworzenie reklam lub zakup mediów.

Strona internetowa czy profil w mediach społecznościowych?

Co to jest cyfrowa agencja reklamowa?

Cyfrowe agencje reklamowe łączą zasady tradycyjnej reklamy, w tym projektowania graficznego i copywritingu, z nowoczesną technologią. Agencje te zazwyczaj wykraczają poza standardowe usługi reklamowe, zapewniając klientom pełen zakres usług marketingowych i rozwiązań cyfrowych. Niektóre usługi, które są powszechnie oferowane przez cyfrowe agencje reklamowe, obejmują:

Marketing mediów społecznościowych
Optymalizacja wyszukiwarki
Tworzenie treści
Reklama płatna za kliknięcie
Projekt strony internetowej
Rozwój aplikacji
Marketing e-mailowy
Kampanie medialne
Produkcja wideo