Prowadzenie biznesu bez posiadania strony internetowej wydaje się dziś niemal niemożliwe. Jednak samo posiadanie strony to zdecydowanie za mało. Aby odnieść sukces stronę internetową muszą odwiedzać potencjalni klienci. Inny słowy, strona internetowa musi generować ruch. Jednym z najskuteczniejszych sposób na wzrost ruchu na stronie jest osiągnięcie jak najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. To tam bowiem użytkownicy szukają informacji o markach, produktach i usługach. Wysokie pozycje osiągnąć można pozycjonują stronę internetową. Jakie konkretnie korzyści przynosi pozycjonowanie?
Wzrost ruchu na stronie
Jedną z największych korzyści jaka wiąże się z pozycjonowaniem strony internetowej jest wzrost ruchu na stronie. Innymi słowy, im wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, tym więcej użytkowników (a zatem potencjalnych klientów) odwiedza stronę internetową. To ma swoje przełożenie na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów lub usług. Co ważne, pozycjonowanie strony internetowej pozwala na dotarcie także do tych klientów, którzy gdyby nie znaleźli linku do strony w wynikach wyszukiwania nawet nie wiedzieliby, że taka firma działa.
Zaufanie do marki
Pozycjonowanie na także bezpośredni wpływ na budowę zaufania klientów do firmy i wzrost tego zaufania. Badania pokazują bowiem, że zdecydowania większość użytkowników ufa wynikom wyszukiwarki Google. Inny słowy, użytkownicy mają przekonanie, iż strony które widnieją na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania to strony godne zaufania. Tym samym są to firmy godne zaufania. Dlatego też użytkownicy zdecydowanie częściej klikają w linki znajdujące się na wysokich pozycjach.
Świadomość marki
Ogromną korzyścią wynikającą z pozycjonowania strony internetowej jest również budowa świadomości marki. Wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania przekładają się na to, że użytkownicy, potencjalni klienci zaczynają kojarzyć markę i ją zapamiętywać. To skuteczny sposób na budowanie świadomości marki. Nawet jeśli użytkownik nie kliknie od razu w link, to zrobi to kolejnym razem. Duży wpływ będzie miał na to fakt, iż użytkownik po prostu będzie już kojarzył markę. Dodać trzeba, że użytkownicy zdecydowanie częściej decydują się na zakup produktu marki, którą kojarzą.