Rozwijanie swojej marki w internecie jest bardzo ważne, zwłaszcza teraz, kiedy niewielu klientów korzysta z lokali stacjonarnych, a specjalistów szuka głównie w sieci. Jednak osoby, które prowadzą jednoosobowe biznesy, mogą mieć problem z prowadzeniem strony i profilu na mediach społecznościowych na raz. Dla kogo dużo lepszym rozwiązaniem będą więc poszczególne popularne wśród przedsiębiorców opcje?
Do kogo kierujesz swoje usługi?
Każdy przedsiębiorca wie, jak ważny jest kontakt z potencjalnym klientem. Często najwięcej czasu inwestujemy właśnie w interakcję z nim. Dlatego nasz wybór powinniśmy oprzeć na tym, jakie możliwości ma nasza grupa docelowa. Jeśli są to młode osoby, dla których najważniejsza jest ocena sklepu, oczywistym wyborem będą media społecznościowe. Jest to dla nich dużo wygodniejszy sposób kontaktu z nami, niż mail czy wiadomości przez stronę internetową. Natomiast osoby starsze zapewne będą preferowały kontakt przez telefon i korzystanie z naszej strony internetowej, bo rzadziej posiadają profile na mediach społecznościowych i nie potrafią się na nich odnaleźć.
Nasza branża ma duże znaczenie
W wyborze platformy bardzo ważna jest branża, w której operujemy. Jeśli prowadzimy sprzedaż detaliczną albo wykonujemy usługi dla osób fizycznych, na pewno lepiej sprawdzi się u nas profil na mediach społecznościowych. Dzięki niemu dotrzemy do większej liczby odbiorców, osoby zainteresowane naszym sklepem łatwiej do nas trafią i będą mogli polecić nas swoim znajomym. Jednak jeśli specjalizujemy się w wąskiej dziedzinie, gdzie specjalistów na rynku jest mało i zależy nam na profesjonalnym budowaniu marki, przydatniejsza może okazać się strona internetowa, gdzie nasi potencjalni pracodawcy będą mogli się szerzej zapoznać z naszą działalnością.
Jak zbudować profil marki w mediach społecznościowych?
Twój komfort jest zawsze najważniejszy
Pamiętaj też o tym, że taki profil czy stronę internetową trzeba regularnie prowadzić. Nie możesz wrzucać posta raz na miesiąc, jeśli chcesz utrzymać przy sobie klientów, powinieneś robić to regularne. Jeśli nie stać Cię na dodatkowego pracownika, który będzie zarządzał twoimi profilami albo nie czujesz potrzeby zatrudniania takiej osoby, platformę wybierz pod swoje możliwości i umiejętności. Jeśli wiesz, jak zarządzać stroną internetową, postaw na nią. Jeśli od lat prowadzisz swojego Instagrama i rozumiesz jego algorytmy, to on na początek będzie dla Ciebie najwygodniejszy. Nie sugeruj się tym, co podpowiadają Ci koledzy z branży, jeśli nie umiesz posługiwać się danym narzędziem.
Czy strona internetowa bez social mediów może działać?
Nie każdy rodzaj biznesu potrzebuje social mediów. Oczywiście zazwyczaj jedno nie wyklucza drugiego, a wręcz wskazane jest prowadzi zarówno stronę, jak i social media. Istnieje jednak szereg stron internetowych, które jednak nie prowadzą social mediów, a mimo tego radzą sobie całkiem świetnie. Dobrym przykładem jest strona internetowa Bonusy24.pl, która zdobyła bardzo dużą popularność w Polsce. Czytelnicy wcale nie potrzebują odwiedzać profili społecznościowych, aby zaglądać tam całkiem regularnie. Jak widać nie zawsze oba te aspekty idą w parze.